Passzív biztonság
Biztonsági övek és előfeszítő berendezések
Bizonyos erősségű frontális ütközés esetén a biztonsági öv előfeszítő rendszere azonnal lerövidíti az öv hosszát, és így az üléshez szorítja a benne ülő személyt.
Alváz és vezetőfülke
Az alváz és a vezetőfülke szavatolja az utasok maximális védelmét. SRS (Supplementary restraint system – Kiegészítő védelmi rendszer)
Vezető oldali légzsák
Az összes modell standard felszereléséhez tartozik. Frontális ütközéskor aktiválódik, és védi a járművezetőt a sérülések ellen.
SRS utas oldali légzsák
A Comfort vezetőfülkék standard felszereléséhez tartozik, de választható néhány Easy vezetőfülkéhez is.
Térdvédelem
A rendszer úgy került megtervezésre, hogy védje az utasok térdét sérülések ellen.
• Az SRS légzsák nem aktiválódik abban az esetben, ha a frontális ütközés ereje nem éri el a beállított értéket, ill. oldalsó és hátsó ütközések esetében, valamint a jármű átfordulásakor és az aktiválást követő ütközéskor.
• Az SRS légzsák a biztonsági öv kiegészítője, és nem biztosít ugyanolyan védelmet, ha a járművezető vagy az utas nem kapcsolja be biztonsági övét.
Aktív biztonság
Maximálisan garantált láthatóság
• Multireflektoros halogén fényszóró
• A nappali fények bekapcsolva maradnak akkor is, ha az összes többi fényforrás ki van kapcsolva
• Első és hátsó ködlámpa az alapfelszereltség részeként
Első és hátsó tárcsafékek
Az akár 310 mm átmérőjű és 42 mm vastagságú önszellőző féktárcsák nagy teljesítményű és biztonságos fékezést tesznek lehetővé.
A tárcsa kialakítását úgy optimalizáltuk, hogy az segítse a hő eloszlását.
ABS és EBD – val rendelkező fékrendszer.
Az ABS-rendszer gátolja a kerekek blokkolását fékezéskor, az EBD (Electronic Brake Distribution – elektronikus fékerő-elosztó rendszer) pedig a terheléstől függően szabályozza a fékerőt, miközben megakadályozza a kerekek blokkolását kavicsos vagy csúszós terepen való haladáskor is.
ASR csúszásgátló rendszer
Az összes modell standard felszerelésének részét képezi, az ASR (Anti- Slip Regulation) gátolja a hajtott kerekek megcsúszását, mikor a jármű gyenge tapadású felületen próbál kigyorsítani. Az ASR az ABS-rendszert használja az üresen forgó kerék fékezésére, eközben segíti a jármű blokkolásából eredő veszély megelőzését a gyenge tapadású felületeken, pl. havon, jégen vagy sárban. Az ASR-rendszer az önzáró differenciálmű elektronikus megfelelője.
PAB
Az új PAB-rendszer (Power Assistant Brake – fékezési asszisztens) a fékezés során is magasabb biztonságot garantál. Ha a fékrendszer szokatlanul viselkedik, akkor az ABS vezérlőegységében beépített elektronikus vezérlésű adagolószivattyú biztosítja a fékrendszerben a nyomás növelését és ezáltal a maximális fékerőt.
ESC elektronikus stabilitás-ellenőrzés
Az összes modell standard felszereltségének része. Az ESC-rendszer (Electronic Stability Control) biztosítja az ideális ív követését abban az esetben is, ha a járművezető elveszíti az ellenőrzést a jármű felett, alulkormányozottság és túlkormányozottság vagy átfordulás esetén.
• Annak ellenére, hogy az ABS és ESC rendszerek segítik a járművezetőt és növelik a biztonságot, azok nem tudják kompenzálni a jármű esetleges felelőtlen vezetését.